2010. április 28., szerda

SakuraCon 2010

Noh csak eljutottam odáig, hogy megírjam ezt a blogbejegyzést. Elég hosszú lesz, de betűrendben kategóriákra bontom, szal mindenki nyugodtan olvashatja csak azt, ami érdekli. :D

AMV:
Ebből sajna idén nem sokat láttam, de már folyamatban van a pótlása a luggi által készített lista alapján. Most tartok az experteknél. Elég vegyes, de összességében azt tudom mondani, hogy a nemzeti blokk tavaly nyáron jobban tetszett. Valahogy most minden túlságosan ráment az epillepsziás rohamot okozó agyba-főbe villogásra. A fan kategóriásoknak gratulálok, idén nagyon kitettek magukért, és ezúton gratulálok mindkét Rikának. Az egyiknek a győzelemhez, a másiknak pedig az AMV-jéhez, ami bár nem került be, de levetítették, és szerintem jól sikerült. :)

Árusok:
A választék őszintén szólva lehetett volna nagyobb. Akár figurák, akár mangák (itt elsősorban a kedvezményes pultra gondolok), akár kaja, akár egyéb fancuccok terén. Pl. egész conon kerestem tejes pockyt, és egyszerűen sehol nem találtam. Vagy az elején rögtön elkapkodták, vagy nagyon eldugták, vagy nem is volt. Figurák terén ismét nem igazán volt olyan, amit én szeretnék. Bár azért akadt 1-2, ami tervben van, de ami igazán kéne, az nem volt. A büfénél elég előnytelen volt, hogy olyan hamar elfogyott minden, szerintem erre legközelebb jobban fel kéne készülni (bár hozzáteszem a PeCsánál 100% jobb volt így is a kínálat). Jó volt, hogy így egy térben voltak az árusok elkülönítve, és a nyitott ajtók miatt nem is fulladtunk meg a tömegben. Ja és pólóárusok rulz! *imádja az új, XS-es, narancssárga, cicás fölsőjét*

Cosplay:
Idén ebből se láttam sajna sokat, mert egyrészt a fele ütközött más programmal, másrészt amikor volt időnk nézni, a K csarnok már tele volt, és hátulról nem láttunk jóformán semmit. Ez mondjuk kiküszöbölhető lenne több székkel, vagy egy PeCsában használthoz hasonló emelvénnyel. Simán beférne, és hely is maradna még a közlekedésre. A perfből nem sokat láttam, csak úgy az első 10-et, de abból egyértelműen az Otaku Forum Group tetszett a legjobban. Ötletes volt és szórakoztató. A craft nagy részét pótoltam fényképekből, és nem kellett csalódnom, idén is rengeteg szép, igényes ruha készült. Személyes kedvenceim a Trinity Bloodos Esther Blanchett, és a Dragonicás Hunter.



DDR:
Ezzel idén semmi gondom nem volt. Szerintem jó volt a helyszín is, tök jó, hogy mindkét nap lehetett DDR-ezni, és nem is kellett túl sokat várni, hogy sorra kerüljünk.

Fanfiction:
Pozitív, hogy a beszélgetést átpakolták a karaoke teremből, így a türelmetlen karaokesok nem zavarták meg. Viszont negatív, hogy egy olyan helyre pakolták, ahol ha lehet, még nagyobb volt a zaj. Ezt legközelebb előnyös lenne megoldani máshogy, berakni egy zártabb terembe, pl a fölötte lévő rajzterembe. Nem hinném, hogy a rajzok értékén rontana, vagy rongálná őket, ha 1 órára bevonulna oda a fanfic beszélgetés, szóval sztem simán megoldható. Mindenesetre annak ellenére, hogy néha egész keveset hallottam 1-2 emberből, a beszélgetés jó volt, mint mindig. Köszönöm Rhysának a kölcsön-Pikachut (:D), a zsűrinek pedig a 3. helyet és a KÖSz díjat is kösz. :D A többi helyezéssel nem minddel értettem egyet teljesen, de ettől függetlenül gratulálok minden Top 15-ösnek! :)

Karaoke:
Mind közül ezzel vagyok legkevésbé megelégedve. Legkevésbé sem értek egyet a verseny eredményivel - nem csak magam miatt. Ezt fölös tovább ragozni, lehet utálni érte. Nem tetszik, hogy hagyományosban este 8-kor még 3 órát kellett volna várni, hogy húgom sorra kerüljön. Ezt erősen szabályozni kéne. Elég igazságtalannak tartom, hogy míg vannak, akik 4x-5x sorra kerülnek, aki csupán egyetlen egyszer szeretne, kénytelen várni 3 órát. Csak annyit kéne tenni, hogy aki már egyszer énekelt hagyományosban, ha újra szeretne, egy másik listára kellene feliratkoznia, és akkor kerülne sorra, amikor elfogynak azok, akik még nem énekeltek. Azt sem tartom igazságosnak, hogy a csoportos dobogósok nem énekelhettek színpadon. Miben kevesebbek ők, mint az egyéniek? Egy szóval nagyon nem voltam elégedett a connak ezen részével.

Viszont amit szeretnék itt külön megjegyezni, mert még a karaokehoz kapcsolódik:
Nagyon köszönöm mindenkinek, aki tapsolt és ezzel bíztatta húgomat, mikor végre sorra került hagyományoson! Iszonyú sokat jelentett, és tényleg hálás vagyok érte, mert hatalmas önbizalomlöketet adott neki, amiből eddig nem volt túl sok. A Chii's Sweet Home - Ouchi ga Ichiban-ját énekelte amúgy. :)

Konzol:
Ehhez sokat nem tudok hozzászólni. Nem konzoloztam, de ahogy elnéztem igen jó volt a gépek elrendezése, és volt belőlük elég, szóval mindenkinek jutott minden. :)

Ruhatár és Sushi:
Sokan írták már sokfelé, hogy nagyon előnytelen volt az elhelyezés. Így egymás mellett igazából egyikhez se lehetett normálisan odaférni, és sajnáltam is a ruhatárosokat rendesen. De mivel sokan írták már, biztosan ez is meg lesz oldva legközelebbre.

Tömegkvíz:
Sajnálom, hogy lemaradtam róla, irtó jó bulinak látszott. :D Majd legközelebb remélhetőleg nem üt semmi mást, és akkor benevezek rá. :D

Rajzverseny:
Tetszett, hogy ilyen helyen voltak kiállítva a rajzok, mert elég tágas és kényelmesen végig lehetett nézegetni mindent hering-effektus nélkül. Ismét sok szép munka született, és ismét megállapítottam, hogy jó lenne, ha tudnék rajzolni. xD A helyben rajzolóson jóval többen voltak, mint gondoltam, de ott is nagyon sok szépet alkottak a versenyzők. Iderakom húgom rajzát is, hogy mindenki megnézhesse. xD

Zenekvíz:
Ha lett volna időnk készülni rá, talán ment volna jobban is, de ettől függetlenül szerintem menők vagyunk azzal a csoportos 5. helyezéssel. :D Majd talán legközelebb hódítunk. :D

Általános összefoglaló:
Nagyon jól éreztem magam, sokkal jobban, mint a nyárin. A HungExpo egyértelműen jobb, mint a PeCsa, és programok is egyre javulnak. Remélem legközelebb is legalább ilyen jó lesz. :)

Egyéb megjegyzendő dolgok:
- Legközelebb viszünk magunkkal kaját, megmelegíttetjük, és pacalpörköltet meg töltött káposztát fogunk enni szerencsesütivel.
- Barbi nyanya.
- Briginek és Fruzsinak köszönjük a közreműködést a bemenetelnél. Eszmei puszi érte. :*
- Ez valakinek a gyereke?
- Eszter ezért nyomkerák.

11 megjegyzés:

  1. - Eszter ezért nyomkerák. << nem értem. Oo

    VálaszTörlés
  2. Huh, ezt majd skype-on, mert itt hosszú lenne. xD

    VálaszTörlés
  3. A karaoke eredményét, ha jól tudom, sokan szidták a története során. Én, amit kitapasztaltam, hogy az énekhangon túl sokkal fontosabb, hogy beleéld magad a dalba, és hallják, hogy szereted a dalt. Én azt javaslom, hogy ha kint lesznek a hangfelvételek, hallgasd vissza magad, és próbáld magad a zsűri helyébe képzelni, hogy dönthettek, amikor pontozhattak téged. Én is elégedetlen vagyok az eredménnyel, 16. lettem a 19-ből, de várom, hogy én is meghallgassam, hogy miért dönthettek így.

    VálaszTörlés
  4. Mint ahogy írtam, nem csupán a saját eredményem miatt nem értek egyet vele. Sőt, el kell mondjam, az érdekel majdhogynem a legkevésbé. Az _egész_ sorrenddel problémám van.

    VálaszTörlés
  5. Ha érdekel, akkor a nevem alatt ott a link a blogomba, oda kommentelt Tukeinon, és sok mindent elmondott.

    VálaszTörlés
  6. Köszi, elolvastam, a véleményem viszont nem változott.

    VálaszTörlés
  7. Igen, viszünk kaját legközelebb. :D

    VálaszTörlés
  8. No, mint fanfic zsűritag el kell mondanom, hogy én se értettem teljesen egyet a végső helyezésekkel, de azt hiszem, nem is volt közöttünk ilyen személy. Tudomásul kell venni, hogy a végeredmény 5 teljesen különböző ember ízlésének és értékrendjének összevegyítését tükrözi és sajnos így nem születhet olyan eredmény, amivel bárki száz százalékosan egyetértene. :)
    (És ez nem személyesen neked szól, Lanatie, csak már nagyon kikívánkozott belőlem valami véleménynyilvánítás az ügyben xD)

    VálaszTörlés
  9. Nahát, ezt most olvastam. Csak egy gyors megjegyzés: pocky azért nem volt, mert a büfé nem engedett más kaját árulni. (Mert nekik ki kellett fizetni vmi pluszt a helyszínnek, a sushisnak is, másnak pedig igazságtalan lett volna, ha simán árulhat kaját. Vagy vmi ilyesmi.) Ettől függetlenül, ahogy hallottam, lehetett néhány helyen szerezni. =) Mindenesetre kirakva nem igazán volt, és más élelmiszer sem.
    Árusok: én arra hallottam csak panaszt, hogy előre be volt harangozva a belépőjegy egy részének levásárolhatósága, aztán csak régi újságokat lehetett venni kb. belőle. XD

    Kaen, csak nem enged LJ-vel postolni -_-"

    VálaszTörlés
  10. :O Az vicces, mert pl mogyis pockyt énis kaptam, csak tejeset nem. :D Nade majd talán a nyárin. xD Nem adom fel! xD

    A belépős dolgot énis hallottam, bár nem szembesültem vele személyesen, mert én levásároltam arra az 1-2 mangára, amire már korábban terveztem. :D De tény, hogy újak abból se nagyon voltak, furcsálltam is...

    Hmm... LJ-vel még más nem próbált postolni, szal nem tudom, hogy csak téged nem szeret-e, vagy általános bug. :/

    VálaszTörlés
  11. SakuraZakának volt tejes amúgy. De majd nyáron, ja. ;)
    Ja igen, régi mangák, bocsánat. ^^ Még jó, hogy pont olyan kellett. ;)
    na megpróbálom megint az Lj-t...

    VálaszTörlés