2012. április 15., vasárnap

Anime: Shugo Chara!

Az Amy blogjában található dorama ismertetők hatására elhatároztam, hogy én is megpróbálkozom valami hasonlóval, főként anime témában. "Sablonként" a Hell of Translations oldalunkon található ismertetőket fogom használni, ha már olyan jól kitaláltuk, kiegészítve persze a személyes véleményemmel. Lehet, hogy később írok majd olyanokról is, amiket régebben láttam, mindenesetre most a legfrissebb animeélményemmel debütálok, ami pediglen a Shugo Chara! sorozat.


Shugo Chara!


Műfaj:
Magical girl
Rendezte: Yasuda Kenji
Stúdió: Satelight
Epizódok száma: 51 - 51 - 25
Megjelenés: 
   Shugo Chara!: 2007. okt. 6. - 2008. szept. 27.
   Shugo Chara!! Doki-: 2008. okt. 4. - 2009. szept. 26.
   Shugo Chara! Party!: 2009. okt. 3. - 2010. márc. 27.


Ismertető:

Adott egy általános iskolás lány, Hinamori Amu, aki bár kifelé menőnek és megközelíthetetlennek mutatja magát, valójában egy átlagos gondolatokkal és átlagos problémákkal rendelkező tinilány. Mivel azonban képtelen kimutatni valódi érzelmeit, nincsenek barátai, és még a szülei is csak a kifelé mutatott jellemét látják. Ezért aztán úgy dönt, tesz egy próbát, és átlagosan elveszett kislányként imádkozni kezd a védelmező angyalához, hogy képes legyen megváltozni, és megmutatni mindenkinek a valódi énjét. Ennek eredményeképp megszületik három színes tojás, amikből rövidesen három különböző karakter, három shugo chara bújik elő. Mindhárman Amu egy-egy lehetséges jövőbeli énjei, akik segítenek neki megvalósítani a kívánságát, megtalálni valódi énjét. Persze Amu nem sokáig marad egyedül, három shugo charájával, Rannal, Mikivel és Suval hamarosan csatlakozik az iskola védelmezőihez, akiknek mind van egy-egy shugo charájuk, és közösen azon dolgoznak, hogy megvédjék minden gyerek álmát, amit a szívükben lakozó tojás jelképez, az Easter nevű szervezet ármánykodásaitól, valamint megtalálják a híres Embriót, azt a tojást, ami teljesít bármilyen kívánságot.

Főbb karakterek:
Hinamori Amu - A történet főhőse, shugo charái Ran, Miki és Su
Hotori Tadase - Amu imádott hercege, a védelmezők Királya, shugo charája Kiseki
Fujisaki Nadeshiko - Amu legjobb barátja, a védelmezők Dámája, shugo charája Temari
Souma Kuukai - Amu személyi edzője, a védelmezők Bubija, shugo charája Daichi
Yuiki Yaya - A védelmezők legfiatalabb tagja, az Ász, shugo charája Pepe-chan
Tsukiyomi Ikuto - Az Easter fekete macskája, aki minden megjelenésekor összekavarja Amu érzelmeit, shugo charája Yoru
Hoshina Utau - Az Easter démoni énekesnője, odáig van Ikutoért, shugo charái Iru és Eru

Vélemény:


Számomra nagyon élvezhető volt a történet, érdekesnek találtam az alapötletet, miszerint minden gyerek szívében van egy tojás, ami az álmait, a leendő énjét jelképezi. Tetszettek az átváltozások is, mert a legtöbb esetben nem volt olyan idegesítően hosszú, mint a hasonló stílusú animékben lenni szokott, bár a Doki sorozatban már azért közelített hozzá. Szerettem a karaktereket, és hogy többségében tartogattak valami meglepetést, amire nem számítottam. Bevallom nőiesen, a harmadik sorozatot, a Partyt nem néztem meg. Ennek prózai oka, hogy utánaolvastam fórumokon, és mindenhol azt írták, hogy teljesen értelmetlen, 99%-ban köze sincs a mangához, és az első kettőt még csak meg sem közelíti színvonalban. Ezek után elolvastam a részek összegzését is Wikipédián, és arra jutottam, hogy valóban tökéletesen értelmetlen volna végignézni, ezért aztán fogtam magam, és elolvastam mangában a sorozat utolsó 7+4 fejezetét, amivel ténylegesen kerek egész lett a történet. Míg a leírás alapján az animesorozat befejezésével a legkevésbé sem voltam elégedett, a manga vége tökéletesen azt adta, amit vártam, nem éreztem semmiféle hiányt, nem maradtak megválaszolatlan kérdéseim. Ezt a módszert tehát javaslom mindenkinek, aki tervezi megnézni a sorozatot, viszont ajánlani jó szívvel tényleg csak azoknak tudom a Shugo Charát, akik alapvetően kedvelik a magical girl stílust, és nem idegesíti őket a tinédzser gondolkodásmód, gyakran döntésképtelenség.

Kedvencek:
Karakter: Ikuto, Yoru és Kuukai
Opening: Buono! - Minna Daisuki (2. opening)
Ending: Buono! - Honto no Jibun (1. ending)
Inner song: Mizuki Nana - Black Diamond (Utau egyik dala)

Anti-kedvencek:
Karakter: Su (nehezen viseltem a vinnyogós hangját), Tadase (csak átváltozva tudom elviselni)
Opening: Guardians 4 - School Days (Doki! 4. opening)
Ending: Buono! - Kono Michi (Doki! 2. ending)
Inner song: Ikuto hegedűszólója (nem szeretem a hegedűt egymagában "^^)

4 megjegyzés:

  1. Jeee, várom a kövi ismertetőt :3
    Hát mi se néztük meg a Party-t, mert a leírások alapján mi is értelmetlennek láttuk, helyette elolvastuk a manga végét, ahogy te xDD
    Szegény Su...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi. XD Mondjuk az anti-kedvenceket lehet, hogy ki fogom egészíteni Tadaséval, mert neki meg az egész személyisége idegesített, az egyetlen, amikor el tudtam viselni, az volt, mikor chara change-elt Kisekivel. XD

      Törlés
  2. Kuukait én is nagyon szerettem. <3 Mondjuk szerintem eléggé meg kell szokni az anime stílusát, hogy valaki élvezni tudja, de mivel mi Szandival a durva horroron kívül mindent befogadunk, így ezzel nem volt gond. :D

    És nagyon tetszik a blogod új stílusa. :3 Viszont szerintem a bejegyzés fehér felületén nagyon nehezen lehet kiolvasni a sárga betűket, bármennyire is passzol, lehet sötétebb sárga jobban látszana.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. :D Igen, ezt a sárga problémát én is láttam, csak az a bajom vele, hogy ha sötétítek rajta, akkor a szürkén mutat borzasztó rondán jobb oldalt. De majd még agyalok rajta, hogy lehet megoldani, hogy normális legyen. :)

      Törlés